سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب و راه اندازی ویپ و خدمات ویپ

راه اندازی سیستم تلفن تحت شبکه ویپ VOIP

    نظر

امکانات راه اندازی سرویس ویپ VOIP

 

راه اندازی سرویس ویپ VOIP امکانات متنوعی به شبکه مخابراتی شرکت ها اضافه می کند. راه اندازی سرویس ویپ VOIP، سرویس هایی همچون تلفن گویا را ارائه می دهد.

در گذشته ارتباطات فقط از طریق شبکه عمومی مخابرات صورت می‌گرفت. اما با گسترش استفاده از رایانه و اینترنت، فناوری‌های جدیدی برای ارتباطات و همچنین انتقال اطلاعات معرفی گردید. راه اندازی سیستم ویپ VOIP هم یکی از این فناوری‌هاست که از شبکه و بستر اینترنت برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند.

معرفی راه اندازی سیستم ویپ VOIP

?

 

http://aytaak.ir/%D9%88%DB%8C%D9%BE-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F/

VoIP مخفف عبارت (voice over IP) به معنای انتقال صدا از طریق IP است. این سرویس برای انتقال مکالمات از شبکه اینترنت به جای شبکه سنتی مخابرات استفاده می‌کند و می‌توان ارتباطات صوتی و تصویری را به صورت هم‌زمان برقرار کرد. در مبدأ، سیگنال صوت که یک سیگنال آنالوگ است، با استفاده از یک مبدل به سیگنال دیجیتال تبدیل و در مقصد عکس این عمل با استفاده از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ صورت می‌پذیرد. انتقال دیتا به صورت دیجیتال مزیت‌هایی از جمله سرعت بالاتر، حجم کم‌تر و کنترل‌پذیری بیشتر در برابر نویز داراست.

مزایا و امکانات راه اندازی سرویس ویپ VOIP

راه اندازی سرویس ویپ VOIP امکانات متنوع و مختلفی در اختیار کاربر قرار می دهد که موجب کارایی بیشتر، انجام اتوماتیک برخی کارها و کاهش دخالت نیروی انسانی می‌گردد. امکاناتی همچون راه‌اندازی سیستم گویا، ایجاد صف انتظار، صندوق صوتی، انتقال تماس به واحد دیگر، استفاده از تلفن‌های نرم‌افزاری (تلفن نرم‌افزاری یک نرم‌افزار است که شبیه تلفن‌های تحت شبکه عمل کرده با این تفاوت که از بلندگو، میکروفن و نمایشگر تبلت یا رایانه استفاده می‌کند)، مشاهده جزئیات تماس‌ها، ارسال پیامک و پیامک صوتی به صورت دوره‌ای و برای مخاطبان خاص را با راه اندازی سرویس ویپ VOIP  می‌توان پیاده‌سازی کرد.

?با راه اندازی ویپ VOIP می‌توان مدیریت کاملی روی شبکه تلفن داشت، به نحوی که برخی مخاطبان به سیستم گویا متصل شوند، برخی به صورت اتوماتیک رد تماس داده شوند و حتی می‌توان مشخص کرد که در حالت های مختلف چه اتفاقی رخ دهد. به عنوان مثال پس از چند بار زنگ خوردن اگر یک کاربر پاسخگو .نبود، تماس به کاربر دیگری منتقل شود.

.

.

هزینه راه اندازی ویپ VOIP

?شرکت‌ها برای راه‌اندازی سیستم‌های مخابراتی خود می‌توانند از سانترال های سنتی یا سیستم ویپ استفاده کنند. مسلماً راه اندازی ویپ VOIP با توجه به مزایایی که دارد، گزینه مناسب تری است. هزینه راه اندازی ویپ VOIP  یک سری هزینه های نرم افزاری و سخت افزاری دارد. بسته به تعداد کاربران، تعداد ورودی شهری، انتخاب مرکز تلفن، انتخاب نوع و تعداد تلفن های IP و تلفن‌های نرم‌افزاری این هزینه متفاوت است. اما در مجموع با توجه به امکانات متنوع سی ویپ کم هزینه تر و به صرفه تر از سیستم‌های سانترال سنتی است.

 

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک  http://aytaak.ir/