سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب و راه اندازی ویپ و خدمات ویپ

چه عوامل در انتخاب انواع دکل مهاری نقش دارد

    نظر

دکل مهاری بر حسب نوع کاربرد به انواع مختلفی تولید می شوند. وزن کم دکل و قیمت پایین آن نسبت به انواع دکل های دیگر باعث کاربرد بیشتر آن ها در محل های مختلف شده است. در این مقاله با انواع دکل مهاری و کاربرد آن ها در مکان های مختلف بیشتر آشنا خواهید شد.

دکل مهاری

شاید شما هم بر روی بام سازه ها دکل هایی با ارتفاع زیاد را مشاهده نموده باشید. این دکل ها که برای نصب دیش های اینترنتی، دیش مایکروویو و در شبکه های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرند به دکل مهاری مشهور هستند. استفاده از سیم مهار جهت ایجاد استحکام و برپا نگه داشتن دکل باعث شده است که این دکل ها به این نام خوانده شوند.  معمولا در محیط هایی که فضای کافی برای نصب دکل بر روی زمین نباشد نصب این دکل ها بر روی بام سازه ها صورت می گیرد.

انواع دکل مهاری

دکل ها بر حسب ارتفاع و نوع کاربری به انواع مختلفی تولید می شوند. اما در میان انواع دکل مهاری سری جی آن بسیار پر مصرف در مناطق مختلف است. قیمت مقرون به صرفه این دکل و وزن کم آن باعث افزایش کاربری آن شده است. این دکل ها به انواع سه وجهی و چهار وجهی تولید می شوند.

نحوه خرید و فروش و نصب دکل مهاری بصورت کاملاً استاندارد

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

 

دکل های سه وجهی

 دکل های سری جی سه وجهی کم وزن ترین دکل است که از لوله های فشاری جهت ساخت آن استفاده شده است. این لوله ها با میلگردهایی با سایز مشخص جهت اتصال زیگزاگی پایه ها به یکدیگر استفاده می شود. معمولا وزن کم این دکل ها باعث شده است تا نصب دکل بر روی بام سازه ها انجام گیرد.

در صورتی که  از میلگرد با  نمره ای بیشتر جهت اتصال زیکزاکی پایه ها استفاده شود این نوع دکل برای نصب بر روی زمین مناسب می شود.  نصب دیش هایی با محدودیت پوشش دهی  کم از ویژگی های بارز این دکل است که بعد از راه اندازی دکل مهاری بر روی آن نصب می شوند. ارتفاع دکل در این نوع از 30 متر کمتر بوده و میلگرد ها نیز سایزی کمتر از 10 دارند. نوع فونداسیون نیز از بتن و با صفحه ستون است. معمولا دکل های مهاری در این نوع با بولت ها به این فونداسیون ها اتصال می یابند.

دکل های چهار وجهی

این دکل ها به علت نحوه طراحی با چهار ستون به این نام خوانده می شوند. میلگرد ها نیز در این نوع از متریال فولاد است. مقاومت این دکل بسیار بیشتر از انواع دکل مهاری دیگر بوده و با ارتفاع بیشتر تولید می شوند. از این نوع در شبکه های مخابراتی و یا ارتباطی بهره برده می شود. همچنین کاربرد این نوع در نیروگاه های بادی نیز با اهمیت است.

 

فروش دکل مهاری

در زمانی که نیاز به تهیه دکل مهاری برای نصب در یک منطقه وجود دارد. باید به چند مورد توجه نمود. این نکات باعث می شود تا در خرید این دکل ها دچار خسارت نشوید.

  • محل نصب دکل

  • نوع دکل

  • ارتفاع مورد نیاز دکل

  • متریال بدنه و متعلقات دکل

  •  نوع پوشش دهی اجزای دکل با توجه به منطقه نصب

  • مقدار ورزش باد و همین طور جهت وزش آن در منطقه

  • نوع کاربرد دکل

  • جنس دکل

  • وزن دکل

این عوامل مهم ترین عوامل در زمان تهیه دکل است. اما تقریبا این عوامل در قیمت انواع دکل مهاری  نیز تاثیر گذار است. به همین علت در زمان خرید دکل برای راهنمایی کارشناسانه حتما از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/